Skip links

Dones per dones a Figueres 2025

Dones per dones, la xarxa de suport entre dones a Figueres

Després de l’èxit de la primera edició, l’any passat, torna el Dones per dones a Figueres. El projecte ha conformat un grup de dones d’orígens diversos que són referents comunitàries en petita infància acompanyant a altres dones de famílies diverses del municipi empordanès. L’objectiu principal és consolidar una xarxa de suport entre dones amb infants d’entre 0 i 3 anys, així com enfortir les relacions entre les dones referents i professionals de l’atenció socioeducativa a famílies per garantir la perspectiva intercultural. Tot i que el projecte té un tall intercultural, són benvingudes també les dones autòctones, fins i tot aquelles dones que no són mare, però que tinguin sensibilitat per treballar amb la comunitat des del tema de primera infància. La xarxa ofereix informació, orientació i acompanyament a serveis i programes per a dones i les seves famílies al municipi.

Què oferim?

Un itinerari formatiu de 72h de durada que a través d’una metodologia vivencial posi en pràctica les competències transversals necessàries per a desenvolupar funcions de dinamització i acompanyament a dones de famílies d’orígens culturals diversos. La formació s’estructurarà a partir dels següents mòduls de contingut:

  • MÒDUL 1- TEÒRIC-PRÀCTIC: sessions on es treballaran competències específiques vinculades a l’educació, la criança, la salut i la interculturalitat així com transversals amb enfoc de gènere.
  • MÒDUL 2- CONEIXEMENTS DE RECURSOS DE L’ÀMBIT: s’organitzaran visites a equipaments i serveis així com sessions amb referents de recursos per reforçar el coneixement sobre aquests i establir vincle amb els/les professionals.
  • MÒDUL 3- SESSIONS PRÀCTIQUES: es dissenyaran i organitzaran amb l’acompanyament de la tècnica-formadora tallers oberts per famílies que es dinamitzaran durant la formació a mode de pràctiques.

Quan i on es fa?

Horari: dimarts i dijous, de 9.30h a 12.30h

Lloc: Centre de Formació Integral Ferran Sunyer i Balaguer (Ronda Sud 3, Figueres)

Quins són els requisits per participar?

Perfil general:

  • Dones majors d’edat d’orígens culturals diversos amb infants menors a càrrec.
  • Domini d’alguna de les dues llengües oficial (cat/cast).
  • Alfabetització funcional: saber llegir i escriure.
  • Coneixement de la llengua i cultura d’origen.
  • Habilitats comunicatives.
  • Motivades i interessada participar i amb disponibilitat i compromís per assistir

Derivacions i més informació:

Per fer una derivació caldrà que envieu emplenada la fitxa de derivació a: mariluz.angulo@surt.org

Si teniu qualsevol consulta o necessiteu més informació podeu escriure al mateix correu o trucar al 675 98 71 84.

deixa un comentari